Spiekbrief
Haal het beste uit je organisatie en jezelf. Abonneer je op onze spiekbrief.
Vanuit Spiekr mogen we meerdere (I)kindcentra in wording begeleiden. We merken op sommige plekken dat de pedagogisch medewerker en leerkrachten weinig zicht hebben op elkaars opdracht.
Wat biedt de kinderopvang kinderen aan als we kijken naar de cognitieve ontwikkeling? Hoe biedt de leerkracht structuur aan in de klas? Om meer zicht te krijgen op de doorgaande pedagogische en didactische leerlijnen gebruiken we vanuit Spiekr de kijkwijzer. Leerkrachten en pedagogisch medewerkers gaan bijelkaar op de groep kijken en beschrijven op basis van de thema’s uit de kijkwijzer wat ze hebben gezien. Wat spreekt ze aan en wat kunnen ze daarvan meenemen naar hun eigen situatie? In een werkoverleg kun je de inzichten met elkaar delen. Door elkaar te bevragen over de opbrengsten van de manier van werken krijg je zicht op de werkwijzes van je collega’s. Soms leidt dit tot een gesprek waarmee de visie steeds meer vorm krijgt. Zo werk je vanuit de inhoud aan de doorgaande lijnen binnen het Kindcentrum.
Download de kijkwijzer hier: kijkwijzer IKC 02
Haal het beste uit je organisatie en jezelf. Abonneer je op onze spiekbrief.